Jak se obléct na pohovor

7. října 2014
3 min čtení

Ať se nám to líbí nebo ne, šaty dělají člověka a osobní dojem, který na pohovoru na zástupce firmy uděláš, je pro získání zaměstnání minimálně stejně důležitý, jako tvoje zkušenosti.

předchozí Jak je důležité mít na interview dobré otázky následující 8 způsobů, jak pokazit pracovní pohovor

Správně se obléct na interview je dnes o dost složitější, než to bývalo v časech filmů pro pamětníky, kdy každý muž nosil pořád a všude oblek s kravatou a každá žena sukni a halenku.

Různá odvětví mají dnes různé standardy oblékání a i jednotlivé firmy se liší v tom, jaké oblečení od svých zaměstnanců vyžadují nebo očekávají.

Na interview se snažíš svým oblečením dosáhnout tří věcí:

První dojem dělá hodně

Je dobře prozkoumaný a potvrzený fakt, že první dojem je záležitostí sekund nebo dokonce jen desetin sekundy.

Jen tak málo stačí, aby si na tebe zástupci firmy udělali na začátku setkání názor, který v nich pak silně rezonuje po celou dobu interview a často se velkou mírou podílí na jejich celkovém rozhodnutí. A to ještě před tím, než vůbec otevřeš pusu.

Oblečení je pro první dojem zásadní a na rozdíl od fyzického vzhledu ho máš zcela ve svých rukou.

On(a) na to prostě vypadá

Pro zástupce firmy musí být snadné si tě na daném místě představit.

I když máš stoprocentní kvalifikaci, tak pokud vypadáš nepatřičně, těžko někoho přesvědčíš, že na volné místo patříš.

Obchodní zástupce musí prostě vypadat jako profesionální obchodní zástupce, právník jako právník a tak dále.

Je to jeden z nás

Záleží i na kultuře a zvyklostech konkrétní firmy. Firmy většinou vybírají lidi, co vypadají jako jejich vlastní zaměstnanci.

Pokud lidi v nějaké firmě nosí drahé obleky a kravaty, nejlepší dojem tam muž udelá v kravatě a v obleku. Když v jiné firmě nosí naopak méně formální kalhoty a košile, obleč se na pohovor podle toho.

Vyladit se přesně na prostředí konkrétní firmy ti může velmi pomoct. Posiluje to v zástupcích firmy dojem, že se k nim hodíš, dobře zapadneš a nebude problém s tebou vyjít.

Snaha se počítá

Firmy rády vidí, že máš o volné místo opravdu zájem. Motivaci jde ukázat i oblečením a celkovou úpravou zevnějšku.

Mezi uchazečem, který se přišel na pohovor jen tak ukázat a uchazečem, který se perfektně umyl, upravil a nastrojil, si firmy často volí toho druhého.

Několik praktických rad

Utíká ti 80% volných pozic

Firmy neinzerují 80% volných míst. Většina lidí přitom hledá práci na internetu. Výsledek – na 20% nabídek se přihlásí 90% lidí. Připravili jsme pro tebe emailový kurz, ve kterém se naučíš oslovit firmy a dostat se k nabídkám, které na internetu nejsou.

Odesláno

Posláno

Pomohl ti článek? Sdílej ho se svými přáteli.