“Na Jobs.cz mě vůbec nic neoslovilo”

Dostaň se k pracovním nabídkám přesně pro tebe, které na Jobs.cz nenajdeš

Nějakou dobu přemýšlíš o tom, že je čas změnit práci. Najít si něco lepšího, za víc peněz.

Už to není jako dříve, kdy šlo o to získat zkušenosti a mít za to nějaký trochu rozumný peníze. Teď už zkušenosti máš. Chceš zajímavou pozici, kde je budeš moct uplatnit.

Jdeš hledat na Jobs.cz, stejně jako jindy. Jenže tentokrát nenajdeš ani jednu nabídku, která by tě oslovila.

Je tam dost pozic, co by tě ještě před pár lety hodně zajímaly. Dneska už ti ale nic z toho nedává smysl. Není tam pozice, nad kterou by se ti rozzářily oči. Není tam žádná zajímavá výzva.

Hmmm.

Možná se něco objeví za týden.

Ale za týden zase nic. Víš, co hledáš, ale žádné takové pozice vypsané nejsou. Všechno je nezajímavé, hodně vzdálené od toho, kde vnímáš svoji přidanou hodnotu a cenu.

Začneš se dívat na i na další pracovní portály. Jdeš přímo na stránky firem a hledáš volné pozice tam. Pořád nic.

ŽÁDNÉ ZAJÍMAVÉ POZICE!

Jak je to možný?!

Ty pozice, co hledáš, přece existují. Znáš lidi, co na nich pracovali nebo pracují. Na LinkedInu vidíš svoje kontakty, jak se posouvají na zajímavé pozice. Jak se k nim teda dostali?

 

80% pracovních nabídek není zveřejněno na internetu

Většina lidí si myslí, že firmy dávají volné pozice na web automaticky. Jenže to není pravda, právě naopak. 80% volných pozic s platem nad 50 tisíc se na internet nikdy nedostane! Pozic s platem nad 100 tísíc se na internet dostane jen pár procent.

Trh práce ve skutečnosti vypadá takhle

Hmmm, zajímavé.

Proč by ale firmy volné pozice neinzerovaly, když je potřebují obsadit?

Proč firmy nedávají volné pozice na Jobs.cz

Když nějaký manažer obsazuje místo ve svém týmu, snaží se především minimalizovat riziko, že vybere člověka, který “se nepovede”.

Proto obvykle postupuje v následujících krocích, dokud pozici nějak neobsadí

  • Povýší někoho z vlastního týmu (nejmenší riziko špatného výběru)
  • Sebere někoho v jiném oddělení
  • Osloví lidi, co zná
  • Požádá kolegy a známé o pomoc a tipy na vhodné kandidáty
  • Vystaví pracovní inzerát na internetu (největší riziko špatného výběru)

Například tohle mi poslal jeden bývalý kolega. Typický manažer se snaží obsadit volné místo u sebe v týmu právě takhle, a neřeší přitom nějaký inzerát

Podstatné je, že ten kolega je otevřený všemu. Kdyby se objevil kandidát, nějaký známý známého, sešel by se s ním. Vůbec ho nezná, ale to nevadí. Potřebuje tu pozici obsadit.

A to je příležitost pro tebe. Poslat životopis manažerovi ve chvíli, kdy už někoho hledá ale ještě nevystavil pracovní inzerát.

 

Jak se dostat k nabídkám, které na internetu nejsou

Ukážu ti jeden příklad aktivního hledání práce.

Tenhle email napsal projektový manažer hledající práci generálnímu řediteli jedné velké firmy, která má v Čechách víc než tisíc zaměstnanců a není člověk, který by o ní neslyšel.

Email byl úspěšný, tady je odpověď toho ředitele

Email vedl k telefonátu, telefonát k osobní schůzce. Pracovní nabídka z toho nakonec nebyla, ale pro toho projektového manažera to byla zajímavá zkušenost a super kontakty do budoucna.

Představ si, že tohle dokážeš. Kdykoli jít a zjistit, jestli je pro tebe pozice v jakékoli zajímavé firmě.

Nic zajímavého na Jobs.cz? Nevadí.

Firma, kde chci pracovat, na webu nemá pozici pro mě? Žádný problém.

Tyhle věci už ti nevezmou možnost najít si práci, kde 100% využiješ, co umíš.

Otevře se ti celý nový vesmír kariérních možností. Už žádné zbytečné hledání ale promyšlené objevování úžasných pracovních nabídek, o kterých 90% lidí neví.

Možná se objeví pozice za 2násobný plat. Možná nějaký manažerská pozice s řízením vlastního týmu. Možná něco v té super firmě, co nikdy nemá na webu žádnou nabídku pro tebe.

Zní to dobře, ne?

Princip je jednoduchý, potřebuješ 3 věci

  • Dobrý životopis
  • Správného člověka, kterému ho pošleš
  • Text emailu (a adresu)

Jenže to, že znáš princip, tě ale samo o sobě nikam nedostane. Jak ho aplikovat s sebou přináší hromadu problémů

  • Komu ve firmě mám životopis poslat?
  • Jak toho člověka najdu?
  • Kde vezmu jeho email?
  • Co mám napsat do toho mailu?
  • Co mám dělat, když mi neodpoví?

Fakt je, že všechny tyhle informace můžeš najít na internetu. Je to ale jako číst si na webu články o fitness a nebo se zvednou a začít chodit cvičit. To první neznamená, že dokážeš to druhé.

Co kdyby ti ale někdo celý postup ukázal?

 

Workshop Jak najít pozice, které na Jobs.cz nejsou

Workshop Jak najít pozice které na Jobs.cz nejsou je dvouhodinové školení, které pořádáme v Praze.

Celý postup přímého oslovení firem s cílem objevit pracovní nabídky ti ukážeme krok za krokem. Bude to jako koukat přes rameno kuchaři, když vaří.

Workshop je rozdělený na dva hlavní bloky

Jak najít lidi, kterým životopis pošleš (45 minut)

  • U koho uspěješ a u koho ne
  • Vyhledání správných osob ve firmách, kde chceš pracovat (live ukázka a cvičení)
  • Jak najít email na kohokoli (live ukázka a cvičení)

Co napsat do mailu, který jim pošleš (45 minut)

  • 2 šablony přímého oslovení – kdy kterou použít
  • Jak napsat email na vybraného manažera (live ukázka a cvičení)
  • Jak se správně připomenout, když se nikdo neozve

 

“Hledat práci takhle mi zabere spoustu času. Na Jobs.cz pošlu jednu odpoveď za 30 sekund.”

Opravdu chceš svoji kariéru postavit na webu, kde není zveřejněno víc než 80% volných pozic jen proto, že je to snadné? Vyhýbat se věcem, které jsou těžké, je skvělý způsob jak v životě ničeho nedosáhnout.

 

“Neumím napsat email, který zaujme ředitele velké firmy.”

Kolik znáš lidí, kteří poslali životopis řediteli nějaké velké firmy? Nula? Konkurence je minimální, takže cokoli pošleš, bude to automaticky lepší než to nic, co poslali všichni ostatní. Navíc existují příklady, které je možné okopírovat a prověřené šablony, do kterých stačí jen doplnit.

 

“Poslat někam životopis jen tak je spam, firmy to bude obtěžovat.”

Tohle je pokračování emailová komunikace mezi tím projektovým manažerem (Ondřej) a generálním ředitelem té velké firmy (Martin)

Vidíš? “…, já děkuji Vám, že jste napsal”! Poslat životopis přes Jobs.cz může každý ale ukázat opravdový zájem a ozvat se přímo, to neudělá skoro nikdo. Většina ředitelů to hodně ocení.

Do konce 2018 nebudeme dělat žádné školení, další plánujeme až na začátku příštího roku. Nech nám svůj email a o vypsaných termínech se dozvíš jako první.

Odesláno

Posláno. O termínech školení tě budeme informovat na začátku příštího roku.